مرکز خرید و فروش انواع اجاق گاز
خانه / راهنمای خرید اجاق گاز / اجاق گاز و همه چیزی که در مورد آن باید بدانید

اجاق گاز و همه چیزی که در مورد آن باید بدانید

اجاق گاز و همه جیزی که باید درمورد آن بدانید مطلب امروز سایت بازار اجاق ایران است.تاریخچه اجاق ٬انواع مدل ها و کاربرد های اجاق ٬ برندها و تولید کنندگان اجاق های  ایرانی و خارجی و راهنمای خرید بهترین اجاق متناسب با نیاز شما و قیمت انواع اجاق ها همه و همه در این مقاله به شما ارائه شده. برای آگاهی از این مطالب و و کسب اطلاعات بیشتر برای خرید بهتر با ما همراه باشید.

اجاق گاز و تاریخچه آن

اجاق‌های گاز از اوایل سده نوزدهم میلادی تولید شدند و بس از مدتی به تولید صنعتی و انبوه رسیدند.

اجاق گاز اجاق گاز اجاق گاز

نمونه هایی از اجاق های قدیمی

اولین اجاق ها در دهه ۱۸۲۰ ظهور کردند و یک کارخانه اجاق سازی در سال ۱۸۳۶ در انگلستان تاسیس شد.این تکنولوژی جدید پخت و پز مزایایی داشت.مثلا به آسانی می شد شعله را تنظیم کرد و زمانی که از آن استفاده نمی کردیم،امکان خاموش کردنش وجود داشت.اگر چه اجاق تا سال ۱۸۸۰ توفیق تجاری چندانی نداشت،اما در آن زمان مخازن گاز لوله کشی شده در شهر های بزرگ بریتانیا در دسترس بود.استفاده از اجاق ها در اوایل قرن بیستم در قاره اروپا و ایالات متحده گسترش پیدا کرد.با کم شدن اندازه اجاق خیلی راحت می شد آن را در آشپزخانه جای داد و تناسب بیشتری با بقیه لوازم آشپزخانه ایجاد کرد.

اجزای اجاق گازها

به طور معمول امروزه اجاق ها از این قطعات تشکیل شده اند:

  • بدنه و عایقها
  • چندراهه ها٬شیرها ونازل ها
  • محفظه ها و لوله های رابط
  • شمعک ها و مشعل ها
  • ولوم ها و شیرهای تنظیم حرارت
  • ترموکوپل و ترموستات ها

اجاق گاز اجاق گاز

انواع اجاق گاز ها

اجاق ها به سه دسته اجاق رومیزی، اجاق توکار یا صفحه‌ای و اجاق مبله تقسیم می‌شود. در اجاق صفحه‌ای، گاز و فر از هم جدا بوده و هر کدام باید جداگانه خریداری شوند، از اینرو تنوع بیشتری در انتخاب اجاق گاز و فر خواهیم داشت و نکته مثبت دیگر این که اجاق توکار فضای کمتری را نسبت به اجاق مبله اشغال می‌کند. اجاق رومیزی ارزان‌ترین نوع اجاق است؛ و بیشتر مناسب آشپزخانه‌هایی با پخت و پز کم یا شرکت‌ها می‌باشد.

  1. اجاق گاز رومیزی
  2. اجاق گاز طرح فر (مبله)
  3. اجاق گاز فردار (مبله)
  4. اجاق گاز صفحه ای

اجاق گاز

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز

اجاق طرح فر

اجاق گاز

اجاق گاز فردار

اجاق گاز اجاق گاز

اجاق های صفحه ای

کارکرد اجاق ها

گاز توسط شلنگ به اجاق متصل می‌شود. این گاز ابتدا به چند راهه می‌رسد که شیرها بر روی آن نصب شده‌اند. در صورت بازبودن شیر، گاز پس از عبور از شیر به نازل رسیده و به داخل لوله‌های رابط تزریق می‌شود. از آنجا که نازل اندکی با لوله رابط فاصله دارد، هوا نیز همراه با گاز به داخل لوله‌های رابط کشیده می‌شود. مخلوط هوا و گاز در مشعل و در مجاورت شعله پیلوت، محترق می‌شوند.

برندهای اجاق گاز در ایران

برندهای بسیار زیادی در ایران مشغول خرید و فروش و همچنین تولید اجاق در ایران هستند و طبق آخرین گزارش وزارت صنعت معدن و تجارت بیش از هزار و دویست شرکت تولیدی بزرگ و کوچک در کشور مشغول به تولید انواع اجاق ها هستند. از برند های معروف می توان به پیلوت ٬ اسنوا ٬ تاکنوگاز ٬ تکنوگاز ٬روبینا ٬ سینجر و…. را نام برد. که البته در هنگام خرید نباید صرفا به خاطر برند معروف تر اقدام به خرید اجاق گاز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید اجاق مناسب میتوانید مطلب (( اجاق گاز خوب چی بخرم)) و همچنین (( مشخصات اجاق گاز خوب )) را مطالعه بفرمایید.

خرید اینترنتی انواع اجاق گاز

برای راهنمایی و مشاوره و آگاهی از قیمت های انواع اجاق های موجود در بازار و همچنین خرید عمده و سفارش ساخت اجاق دلخواه و موردنیاز خود حتما با ما در ارتباط باشید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش: عادل عسکری
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09129724752
آدرس کانال: ojaghiran@
آدرس سایت: www.parskiln.ir
پست الکترونیکی: ojaghiran@gmail.com

مطلب پیشنهادی

بازار اجاق ایران

بازار اجاق ایران

بازار اجاق ایران نام شرکتی است که به صورت تخصصی به فروش عمده و پخش …